

Na wschodzie odrzucenie ikonografii przez sztukę islamską doprowadziło do podkreślenia geometrycznych wzorów, kaligrafii i architektury. Dalszy wschód, religia zdominowała również style i formy artystyczne. Indie i Tybet widziały nacisk na malowane rzeźby i taniec, podczas gdy malarstwo religijne zapożyczało wiele konwencji od rzeźby i miało tendencję do jaskrawych, kontrastowych kolorów z naciskiem na kontury. W Chinach rozkwitło wiele form sztuki: jade carving, bronzework, garncarstwo (w tym oszałamiająca terakota armii cesarza Qin), poezja, kaligrafia, muzyka, malarstwo, dramat, fikcja, etc.
Oferta projektanta wnętrz: zakres działań
Chińskie style różnią się znacznie w zależności od epoki i każdy z nich jest tradycyjnie nazywany po dynastii rządzącej. Tak więc, na przykład, obrazy z dynastii Tang są monochromatyczne i oszczędne, podkreślając wyidealizowane pejzaże, ale obrazy z dynastii Ming są zajęte i kolorowe, i skupiają się na opowiadaniu historii poprzez scenografię i kompozycję. Japonia nazywa swoje style również po dynastiach imperialnych, a także widziała wiele interakcji pomiędzy stylami kaligrafii i malarstwa. Natomiast o ofercie projektanta wnętrz poczytaj tu: https://amarantowestudio.pl/oferta/.
Druk blokowy stał się ważny w Japonii po XVII wieku.
- W XVIII wieku w zachodnim okresie oświecenia pojawiły się artystyczne przedstawienia fizycznych i racjonalnych pewników prawoskrętnego wszechświata, a także politycznie rewolucyjne wizje postmonarchistycznego świata, jak na przykład Blake’owy portret Newtona jako boskiego geometra, czy propagandowe obrazy Davida.
- Doprowadziło to do romantycznego odrzucenia tego na rzecz obrazów strony emocjonalnej i indywidualności człowieka, czego przykładem są powieści Goethego. Pod koniec XIX w. pojawiło się wówczas wiele ruchów artystycznych, takich jak sztuka akademicka, symbolizm, impresjonizm i fowizm.
Oferta projektanta wnętrz: finanse
Historia sztuki XX wieku jest narracją o nieskończonych możliwościach i poszukiwaniu nowych standardów, z których każdy jest kolejno niszczony przez kolejnych.
Tak więc parametry impresjonizmu, ekspresjonizmu, fowizmu, kubizmu, dadaizmu, surrealizmu itp. nie mogą być utrzymane bardzo długo po czasie ich wynalezienia. Rosnąca w tym czasie globalna interakcja spowodowała równoważny wpływ innych kultur na sztukę Zachodu. W ten sposób japońskie odbitki w drewnie (same w sobie pod wpływem zachodniego renesansu) miały ogromny wpływ na impresjonizm i dalszy rozwój. Później afrykańskie rzeźby zostały przejęte przez Picassa i w pewnym stopniu przez Matisse.
Podobnie w XIX i XX wieku Zachód wywarł ogromny wpływ na sztukę wschodnią, a pierwotne zachodnie idee, takie jak komunizm i postmodernizm, wywierają silny wpływ.
Modernizm, idealistyczne poszukiwanie prawdy, w drugiej połowie XX wieku ustąpił miejsca realizacji jej nieosiągalności. Theodor W. Adorno powiedział w 1970 roku: “Nie jest już rzeczą oczywistą, że nic, co dotyczy sztuki, nie może być uważane za rzecz oczywistą: ani sama sztuka, ani sztuka w odniesieniu do całości, ani nawet prawo sztuki do istnienia”. Relatywizm został zaakceptowany jako prawda nieunikniona, co doprowadziło do okresu sztuki współczesnej i postmodernistycznej krytyki, w którym to okresie kultury świata i historii postrzegane są jako zmieniające się formy, które można doceniać i czerpać z nich tylko ze sceptycyzmu i ironii.